30 Temmuz 2013 Salı

Çok parlak fikirlerden dev bir hizmet daha

Bir önceki yazımda dediğim gibi kişisel gelişim konusunda parlak bir örnek sayılmam. Ama başarılı olduğum bir konu vardır, hedef gerçekleştirme. Kafama bir şey koydum mu kuvvetle muhtemel yaparım.

Arkadaşlarım hep şunu sorar "Bunu nasıl beceriyorsun?" Sihirli bir reçetem yok, ben buyum. Ancak düşündüm ki uyguladığım bazı yöntemler var. Konu ne olursa olsun. Belki keramet bunlardadır.

Ben de bu yöntemleri buradan paylaşmaya karar verdim. Amacım kesinlikle ahkam kesip ukalalık yapmak değil. Aşağıda okuyacaklarınızı ben icat etmedim ancak bende işe yaradıklarını gördüm. İşte "bensel gelişim" tüyolarım:

Kendini tanı: Yeteneklerin ve eksiklerin neler, seni ne harekete geçirir keşfet. Biraz akademik yaklaşırsak kendine SWOT analizi yapabilirsin. Pazarlama ve yönetim metodudur genelde ama pekala bir insana da uygulanabilir. Bunun Türkçe karşılığını bilmiyorum ama şöyle yapılıyor: bir kağıda güçlü (Strengths) ve zayıf (Weaknesses) yönlerini ve içinde bulunduğun durumun fırsat (Opportunities) ve tehditlerini (Threats) yazıyorsun. Bu bilgileri hedefini gerçekleştirmek için kullanabilirsin.

Hedef koy: Herkesin hayalleri vardır, ama tüm hayaller hedef olamaz. (ne laf çıktı benden be!) Hedefin yeteneklerin ve imkanlarınla paralel, gerçekçi olsun. Çok uçuk bir hayali hedef diye koyarsan ve sonunda başarısız olursan, yaşayacağın yılgınlık başka konularda da cesaretini kırabilir.

Araştır: Bilginin efendisi ol. Neyi nasıl yapacağını öğrenmek uygulanabilir bir plan yapak için faydalıdır.

Plan yap: Mümkün olduğunca detaylı, her adımı içeren bir plan yap. Hatta bir plan yetmez, B, C, D  planların da elinin altında olsun.

Plana uy: İyi bir plan yapmak çok önemli ama bu plana uymak daha da önemli. Plana uymak için ne gerekiyorsa yap: ödül, ceza, rüşvet, tehdit, harekete geçmek için seni motive eden neyse onu bul ve kullanmaktan çekinme.

Kutla: Başarının büyüğü küçüğü olmaz, her başarıyı kutla. Bu insana başka bir hedefi gerçekleştirmek için ilham ve şevk veriyor.

Bu yöntemlerin daha iyi anlaşılması için bir de örnek paylaşıyorum. Gördüğünüz resim şu anki evime taşınma maceramın bir parçası. İçinde hedef var, plan var, B planı var, araştırma var. İsteyen gülebilir serbest, ama şunu da söyleyeyim, bu şekilde taşınma işim tıkır tıkır yürümüştü. :)



Bazen de her şeyi usulünce yaparsın ama şans seninle değildir. O zaman da olanı bırakıp yeni hedeflere yelken açmak en iyisi sanırım.

Herkese bol şanslı günler!

5 yorum:

  1. Hiiii! O efsane plan sonunda ibret olması için hizmetimizde!
    şaka bir yana, ben de böyle planlar, çizelgeler, dosyalar yapmayı pek seviyorum ama bende kendi kendini motive etmek cicili bicili bir plan veya tablo hazırladıktan kısa bir süre sonra bitiyor. Bende plan program yapma motivasyonu var da onu uygulama motivasyonu yok maalesef. Senin gibi bir ilham perisi varken nasıl bu kadar kifayetsizim bu konuda akklım almıyor. Seni daha fazla örnek almam lazım kesinlikle.

    Laurelindorena

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla simartiyorsun beni cicim. Ilham konusunu en kisa zaanda birer drink esliginde konusalim derim.

      Sil
  2. ayyy aynı ben, hep böyle plan yapar, hesap kitapla yaşarım deeeeeerrrrmmmiiiiiişşşşşşşiiiiiiiiiiiiiiiiiimmm...yahu bırak hayatı akışına, spontane yaşa süprizlerle.. bu ne bee taşınmak için de yapılır mı bu..

    YanıtlaSil
  3. ruh eşimi buldum kardeşin sayesinde:))
    SWOT analizi iş hayatımın vazgeçilmezi.
    demek ben ciddi anlamda bir mesleki deformasyon yaşıyormuşum. zira bu liste tablo plan hedef vs manyaklığı başka türlü açıklanamaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni kardesim sayesinde bulmustum. 2008 den beri tum yazilarini okuyorum. Sapik oldugumu dusunmezsin umarim. Benzerliklerimizi kesfettikce hem sasiriyorum hem seviniyorum. Senin de ruh esin oldugumu dusunmene sevindim. Kendi kendime gelin guvey olmuyormusum demek. Bizler secilmis onsanlariz ;) Cok sevgiler.

      Sil