15 Ağustos 2013 Perşembe

Bir an evvel icat edilmesi gereken şeyler

21. yy'dayız, teknoloji çok ilerledi, ama mucitlerin hala bazı temel ihtiyaçlarımıza çare olacak çözümleri icat etmemiş olmamasına inanamıyorum. Laboratuarlar yan gelip yatma yeri değildir!

Bilim adamları boş işlerle uğraşacaklarına aşağıdaki konulara kafa yorsa ne güzel olur. İşte hasretle beklediğim listem:

* Senelerdir büyük bir umutla beklediğim "ışınlanma makinesi". Bence dünyanın en büyük ihtiyacı bu. Işınlanmanın hayatımızı ne kadar kolaylaştıracağını bir düşünün. 2 gün önce gazetelere çıkan Hyperloop haberini nasıl bir heyecanla okudum tahmin edemezsiniz. Bu loop şeysi saatte yaklaşık 1.200 km hıza ulaşabilen ve bir tüpün içinde hareket eden kapsüllerle ulaşım sağlayacakmış. İyi haberler: tanıtım modeli 4 yıl içinde tamamlanabilecekmiş ve bugünün koşulları ile bir yolculuk 20$'a mal olacakmış. Kötü haberler: ulaşım sisteminin San Fransisco ve Los Angeles arasına kurulması planlanıyormuş ve projenin sahibi şu anda ticari uzay yolculuğu projesi ile meşgul olduğundan Hyperloop'un ilk örneğini hemen hazırlayamayacakmış. Sanki dünyanın bütün problemlerini çözdük de uzay eksik kaldı. Evet küçük düşünüyorum, napiim benim ihtiyacım uzaya gitmek değil.

* "Aklından geçenleri konuşmaya gerek kalmadan karşısındakinin gözünde canlandırma makinesi". Bazen istediğim şeyleri tam olarak anlatamıyorum. Yoksa " günlük kullanabileceğim, alçak topuklu iş ayakkabısı" arıyorum dediğim mağaza görevlisinin bana stiletto tarzı ayakkabı önermesinin başka bir açıklaması olamaz. Bu makine öyle bir şey olacak ki benim düşündüğüm ayakkabı/elbise/saç modeli vs neyse kafamın üstünde oluşan bir konuşma balonunun içinde beliriverecek. Bir çok kadının bu makineye ihtiyacı olduğuna adım gibi eminim.

* "Bulaşık makinesini boşlatma makinesi." Bence bu bulaşık makinesinden bile daha büyük bir ihtiyaç. Bu derdi yaşayan herkes ne demek istediğimi anlayacaktır, fazla uzatmıyorum.

* "Bir yerlerde duyduğun, hoşuna giden ama adını ya da söyleyeni bilmediğin bir şarkıyı dı dı dım dı dım şeklinde mırıldanma kelimeleri ile internette arattığında bulma makinesi". Bu makinenin faydası da adından belli zaten, uzun uzun anlatmama gerek yok. Ama benim çok ihtiyacım var.

* "Undo tuşu". Şu hayatta en azından bir kere olsun yazı yazmak dışında da "ah bir undo yapabilsem" demeyen yoktur herhalde. Bu konuda da çok destekçim olacağıma eminim.

* "Söylediklerini anlayan ve itaat eden eşyalar". Bir düşünsenize, "atıl kumanda" diyeceksiniz kumanda hooop kucağınızda. Ya da "gel bardak" diyeceksiniz bardak gidip içine su doldurup elinize geliverecek. Muhteşem olmaz mıydı?

Şimdilik parlak fikirlerim bunlar. Liste geliştirilebilir elbette. Umarım yetkili, bilgili birileri sesimi duyar. Ben, başka fikirler geliştirme konusunda da üstüme düşeni yapmaya hazırım.

1 yorum: