28 Ağustos 2013 Çarşamba

Cunda - Çataltepe

Bugün Cunda Adası'nda konaklayan arkadaşlarımızı görmek için Cunda'ya gittik ve hep beraber denize girmek için Çataltepe'ye yollandık.

Çataltepe'ye, Cunda Adası 15 Eylül Caddesi'nden - nam-ı diğer üst yoldan - aşağı köye inerken sağ tarafta görülecek yel değirmeninin yanından girip yolu ve tabelaları takip ederek ulaşılabiliyor. Bakir bir koy, deniz çok temiz ve berrak. Ama çok bakir. Denize girmek için yaklaşık bir 5 metrelik yosun bölgesini yürüyerek geçmek gerekiyor. Benim gibi yosundan huylanan hassas kişilikler için zorlu bir parkur.

Bugün su soğuk geldi, fazla kalamadım. Bir süre şnorkelle yüzdüm, bir kaç balık gördüm. Koyun ucundaki kısımlara gitseydim çok daha fazla balık görebilirdim sanırım ama suda fazla kalamadım.

Çataltepe'de çeşitli siteler var. Biz Dersal Sitesi'ne ait Burcu Gazinosu'nda oturduk. Tavsiye ederim. Temiz bir restoran. Ayrıca ismini öğrenemedim ancak bizimle ilgilenen görevli çok güleryüzlü şeker bir kızdı.

Yalnız ben bu civardaki duş olayına taktım. Burada da duş paralı. Oyun makineleri gibi slot'a 1 TL atıyorsun, 20 saniye su akıyor. Bu sürede suyun altına girdin girdin, yoksa su kesiliveriyor. İki senedir Cunda Adası'nda ciddi bir su problemi olduğunu bildiğim için ve restorandaki güleryüzlü hizmetin hatrına takılmadım. Ama gözünü sevdiğimin Altınova'sı, duşlar ücretsiz ve sınırsız. Umarım bu paralı duş olayı bu tarafa da sirayet etmez.

Dönüşte yağ almak üzere adadaki köyün içindeki zeytincilerden birine uğradık. Yağı kendime almıyorum, sipariş için alıyorum. Senelerdir hep aynı yerden alırım. Has Ada Zeytincilik. Özellikle buradan almam rica edilir. İsteyen kişinin zevkine güveniyorum, buna dayanarak Cunda Adası'ndan yağ, zeytin, sabun almak isteyenlere burayı tavsiye edebilirim.


Maalesef bir günü daha bitirdik, günler hızla geçiyor :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder