22 Eylül 2013 Pazar

Memleket meseleleri

Biz Bursa'lıyız. Hem anne tarafından, hem de baba tarafından.

Annemin dedesi Bulgar göçmeni, annemin babası dedem ise, ki ben kendisine büyükbaba derim, Edirne'li. Bunun dışında ailemizin takip edilebilen tüm kökleri Bursa'da.

Baba tarafım Bursa'nın bir köyünden. Babamdan öğrendiğime göre köyün iki kurucu ailesinden biriyiz. Şimdi böyle söyleyince çok havalı oldu.

Bir arkadaşımla bu konu hakkında sohbet ederken bir hışımla "eee yeter ulan herkeste bir asalet, bir biz miyiz halk" diye isyan etmişti. Noooluyor ki derken kurucu diyince ben ağalık falan gelmiş onun aklına. Bizimki öyle bir durum değil. Henüz ortada köy falan yokken yer gösterilmiş ve büyük dedemiz yerleşmiş, zamanla başkaları da gelince köy olmuş.

Ortada bir asalet nişanı falan yok yani. Zaten pek asil bir aile olmadığımızdan daha evvel bahsetmiştim. Merak edenler tıklayabilir. 

Tüm hikayeyi babama anlattırmıştım mesela babamın ninesi köyde at binen tek genç kızmış ama insan hafızası çok nankör. En kısa zamanda babamdan tekrar hikayeyi dinleyip burada yazacağım, kayıt altına alınsın.

Ananemin annesi ise Bursa'da büyümüş. Babası Çanakkale Savaşı'ında şehit düştükten sonra abileri tarafından sağ olan ninesinin yanına gönderilmiş. Ninesi tarafından da küçük yaşta evlendirilmiş. Büyükdedem her şeyini Bulgarisatan'da bırakıp gelmiş. Ben çok küçükken vefat etmiş ama ben hayal meyal hatırlıyorum. Benim hatırladığım zamanlar hastaydı, bakıma ihtiyaç duyuyordu ama mesleği berberlikmiş 

Büyükbabam ise 70 yıldan eski tarihi olan dükkanda berberlik mesleğini 4o yılı aşkın süredir devam ettiriyor. İlçenin 4 numaralı elektrik abonesi.

Peki tüm bunları neden anlattım? Bence aile tarihimizle ilgili benden gizlenen bazı sırlar var. Çok eminim ki geçmişimizde bir Alman var. Bu Alman geni nesillerce gizlenmiş ve bende baskın olarak ortaya çıkmış.

Disiplin, düzen, intizama bayılırım. Randevu saatleri konusunda aşırı hassasım, bir yerlere geç kalmaktan feci korkarım. Her işim planlı programlıdır. Almanya'da yaşarsam çok mutlu olacağımı hissediyorum.

Evet evet eminim ki ben Alman'ım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder