23 Ekim 2013 Çarşamba

Kalplere vur bir zımba, zumba da zumba zumba

Spor maceralarımdan uzun süredir bahsetmiyorum. Daha önce burada ve şurada bu konuya değinmiştim.

Üşenmeyip de linklere tıkladıysanız bu konuya yaklaşımımı öğrenmişsinizdir. "Yok ben tıklayamam şimdi ne gerek var, zaten buraya da kazayla düştüm" diyenlere de kısa bir özet: 3,5 senedir düzenli olarak haftada 3 gün sektirmeden spora giderim ama spor yapmayı hiç sevmem.

Sevmezdim yani. Ama artık hayatıma zumba girdi.

Meğersem ki ben senelerdir vaktimi boşa harcamış, kendime boşuna zulmetmişim. Pilatesti, tae bo'ydu, yüzme, fitness, koşu bandı, eliptik boşu boşuna tepinip durmuşum deney faresi gibi.

Zumbanın adını senelerdir duyardım da ne olduğunu tam bilmezdim. Benim gibi bilmeyenlere hemen yardımcı olayım. Zumba şuymuş sevgili okurlar, sevdiğim şarkılar eşliğinde dans etmek, arada da fitness hareketleri yapmak.

Benim sevdiğim şarkılar da böyle fıkır fıkır, oynak şarkılar oluyor. Mesela Shakira, efendime söyleyeyim çeçeçere çeçeçere şarkısı, ondan sonracığıma nosa nosa.

Dans da kah salsa, kah hip hop, kah oryantal, kah da içinden geldiği üzere zıp zıp zıplamak, ter ter tepinmek oluyor. Fekat öyle bir ter atılıyor ki stüdyoda birbirimizi göremez oluyoruz adeta.

Anladım ki ben yıllardır her kapı gıcırtısına eşlik ederek zaten amatörce zumba yapıyormuşum. Şimdi de bunu hoca eşliğinde sistematik olarak yapmaya başladım. Çok eğlenceli ama biraz da tehlikeli olduğunu itiraf etmeliyim. Gerçi derste henüz benim gibi bir tehlike atlatan olmadı, zannımca bu konuda tekim. Ama benden başka kimsenin de kendisini bu kadar kaptırdığını sanmıyorum. Zaten benim tehlike de kendimi fazlaca kaptırıp, bir de hareketlere yorumumu katmaya çalışmamdan kaynaklanıyor. Yoksa zumbanın bir suçu yok vallahi. Tamam çok eğleniyorum falan ama biraz daha sakin olsam uzun vadede sağlığım için daha iyi olacak gibime geliyor.

Keyfim pek yerinde. Dersler haftada iki gün, iple çekiyorum.

Valla kırk yıl düşünsem o spor salonuna böyle hevesli, ayıla bayıla gideceğim aklımın ucuna gelmezdi. Daha neler görecez bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder