20 Ekim 2013 Pazar

Nihayet sonunda blog'un adına yaraşır bir yazı...

Şu anda mutluluk göz yaşlarımı tutamıyorum.

O kadar hayıflan, "vay ben blog'u açtım, ismini de bir hata yaptım çok parlak fikirler koydum ama fikir mikir yok" diye düşün dur. Hiç başka derdin yokmuş gibi bi de buna dertlen, uykuların kaçsın.

Ve sonra çözüm hiç beklenmedik bir yerde karşına çıksın.

Bu bir mucize değilse mucize nedir a dostlar!

Bayram tatilinde eşimin ailesini ziyarete gittik, hep birlikte güzel bir bayram geçirdik. Bu arada geçmiş bayramınızı da kutlayayım.

Soba üstünde kestane keyfi, mis yemekler, birlikte olmak, işte bayram budur. Ama bu yazının da konusu olan parlak fikir benim için bayramı daha da anlamlı hale getirdi.

Bu kadar girizgah ve reklamdan sonra "kanserin çaresini buldum, AIDS'e ilaç ürettim, hiç bir şey yapmadan kilo vermenin sırrını açıklıyorum, 5 günde 5 milyon $ nasıl kazanırsınız" tarzı bir fikir bekliyor olabilirsiniz. Eğer öyleyse okumayı burada kesin.

Zira benim bulduğu fikir tencere kapakları ile ilgili.

Mutfakla aram evvel ezel iyi olmadı, becerikli değilim dedim, kendimi böyle kabullendim huzuru buldum. Ama yeteneğin yanı sıra imkanların da mutfakla yıldızımın barışmamasında önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum.

Şöyle ferah feza, her şeyin elimin altında düzenli bir şekilde olduğu bir mutfak hayal ederim. Hani bir tabak indirmek için tüm dolabı boşaltmak zorunda kalmayacağım türden. Maalesef mümkün olmadı. Bir kere ne kadar dolap olursa olsun asla yeterli değil. Yer konusunda en büyük dertlerimden biri de tencere kapakları.

Hayır efendim çok tencerem olduğu için değil. Ama o tencereleri kapakları ile üst üste koyunca iç içe geçirmek mümkün olmuyor, çok yer kaplıyorlar, dolaba sığmıyorlar. Kapakları ayrı saklayayım da tencereleri iç içe koyayım desem bu  sefer de dolap açılır açılmaz tencere kapakları taarruza geçip kendilerini dışarı atmaya çalışıyorlar. Tam bir sinir harbi.

Ancaaak, her derdin çaresi varmış, sorun nereye bakacağını bilmekmiş. Nitekim bayramda kayınvalidemin dekorasyon dergilerini karıştırırken çözüm karşıma çıkıverdi. Tamam fikir bana ait değil ama sonuçta bir fikir. Bayıldım, hemen uyguladım.Yani proje bana ait de uygulamayı beyim yaptı. Şimdi bir düşündüm de proje de bana ait olmayabilir. Ama sonuçta dün o mis gibi havada beyimi zorla Ikea'nın kalabalığına ben soktum.

Benim gibi bu dertten muzdarip başka insanlar varsa ve hala çözümü bulamamışlarsa diye de yemedim içmedim fotosuylan beraber hemen buradan paylaşayım dedim.


İşte tencere kapaklarını bu şekilde dolap kapaklarının içine monte edeceğiniz demir çubuklara takarak saklayabilirsiniz. Demir çubukları biz Ikea'dan aldık, başka yapı marketlerde de bulunabilir sanırım. Tezgah altı dolaba iki tane monte edilebiliyor, fazlası menteşelere falan denk gelip kapağın kapanmasını engelliyor. Biz iki kapağa uyguladık, tencere ebadına göre 12-14 tane kapağı bu şekilde saklayabiliyorum. Çok büyük kapaklar ağırlık nedeniyle sorun yaratabilir belki.

Güle güle kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder