26 Nisan 2014 Cumartesi

4 Günlük Roma Gezi Programı

Başlıkta 4 günlük yazdıysam da aslında detaylandırılmış program 3 günü içeriyor. 4. günü yetiştiremediğimiz ya da tekrar görmek istediğimiz yerler olursa diye joker olarak ayırmıştık, bu nedenle son gün emprovize oldu.

Daha önceden Roma'yı görmüş arkadaşlarımdan aldığım yorumlar ve internet araştırmalarım neticesinde günlük programları hazırladım, bunları optimum yürüyüş rotasında sıraya dizdim, müzelerin kapalı olduğu günleri araştırarak gün sıralamalarını yaptım, yani çok çalıştım, çooook. Ve tüm çalışmalarımın sonucu olan aşağıdaki tabloları amme hizmeti olarak internet alemine sunuyorum, hayırlı uğurlu olsun.

Araştırmalarım sırasında ulaştığım bilgileri aldığım web adreslerini yanlarında yazdım, ancak aşağıda yer alanlar dışında bir yer hakkında bilgi edinmek isterseniz şayet, benim bulduğum en iyi site http://www.rome.info/ idi, bu siteyi tavsiye ederim.

Neyse lafı fazla uzatmadan programa geçelim, her şeyin başı plan, her şeyin başı program.

1. gün:

1
St Pietro Meydanı
Metrodan Ottaviano istasyonunda inip yaklaşık 10 dk yürüme
2
Vatikan Müzeleri
Ziyaret tarih ve saatleri http://mv.vatican.va/3_EN/pages/z-Info/MV_Info_Orari.html adresinde. Online bilet almak için adres ise  http://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do  
3
Sistine Şapeli
4
St Pietro Bazilikası
5
Castel Sant’Angelo
Opening hours: April-September 9am-7pm. Adults €8, Reduced ticket €6. (last admission 1hr before closing time), closed on public holidays. Gerekli bilgiler http://www.rome.info/vatican/castel-sant-angelo/ adresinde.
6
Alfredo  Alla Scorfa
Fettucini Alfredo’nun mucidi. Gitmeden önce rezervasyon faydalı. Adres http://www.alfredoallascrofa.com/en/
 
 2. gün programı aşağıda. Bu güzergahı haritada yerleştirdim, buradan ulaşabilirsiniz. Yalnız benim kullandığım google maps versiyonu 10'dan fazla hedef almadığı için tüm noktaları yerleştiremedim, rotayı görmeniz için ana noktaları koydum.

1
Santa Maria Maggiore

2
Domus Aurea

3
San Giovanni in Laterano (basilica of st john lateran)

4
Caracalla Baths

5
Circus Maximus

6
Kolezyum
7
Arch of Constantine
Hepsi bir arada yürüyüş rotasında
8
Arch of Titus
9
Palatino Tepesi
10
Roman Forum
Kolezyum için bilet alırken bir arada alınıyor
11
Piazza del Campidoglio

12
Vittorio Emmanuel

13
Trajan's Coloumn

14
Trajan's Market
http://en.mercatiditraiano.it/ adresinde bilgiler var.
15
Piazza Venezia


3. gün programı aşağıda, yürüyüş haritası da burada.

1
Campo de’Fiori
Sabahtan pazar kuruluyor, 14:00’te toplanıyor
2
St Maria Sopra Minerva

3
Panteon

4
Trevi Çeşmesi

5
Piazza Colonna

6
Via del Corso
Dondurmacı Giolitti
7
Via dei Condotti
Cafe Greko
8
İspanyol Merdivenleri

9
Fiumi Çeşmesi

10
Piazza Navona


4. gün ise dediğim gibi program olmadan, doğaçlama şekilde sabah Villa Borghese parkını gezip, sabah keyfimizi ifa ettikten sonra Getto bölgesine gittik. Buradaki sinagog ve Yahudi Müzesi'ni kapalı olduğu için gezemedik ama sokaklarda bol bol dolaştık.

Peki biz bu programı nasıl uyguladık?

Arkası yarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder