1 Kasım 2014 Cumartesi

Kurutulmuş domates ve zeytinli tam buğday ekmeği

Amatör catering çalışmalarım devam ediyor. Bu sefer menümüzde kurutulmuş domates ve zeytinli tam buğday ekmeği var.

İtiraf etmek gerekirse ekmek yapmanın çok meşakkatli bir iş olduğunu sanırdım. Öyle ki evde ekmek yapmış birisi benim gözümde mutfak konusunda uzmanlık seviyesine ulaşmış bir zat idi. Lakiiiin bizzat tecrübe ettim ve gördüm ki yanılmışım. Ayol ben bile yaptım işte daha ne olsun.

Hatta o kadar kolaydı ki buraya dahi yazmayacaktım. Lakin bu blog konusunda beni her zaman teşvik etmiş, hatta yeri geldiğinde teşvik olayının bir tık üstüne de çıkıp baskı unsuru olmayı başarmış sevgili kardeşimin dürtmesiyle bari yazayım dedim.

Baştan uyarayım, alengirli ekmek tarifi arayıp da bu bloga düşmüş okuyucuların zamanını almak istemem.

Gerekli ikazları yaptıktan sonra tarife geçeyim. Temel prensip malzemeyi yoğur, dinlendir, pişir.

Biraz detaylandırırsak unu ve mayayı suyla karıştırıp iyice yoğurduktan sonra kurumasın diye üzerini nemli bir havlu ile kapatıp yarım saat kadar dinlendiriyoruz.


İyice kabaran hamuru bu aşamadan sonra pişirme tepsisine alabilirsiniz, zaten un paketinin üstünde de böyle yazıyordu ancak ben biraz çeşni katmak istedim. Bu nedenle hamuru bir merdane yardımıyla açarak üzerine zeytin ezmesi ve önceden bir saat kadar sıcak suda bekletilmiş, yıkanmış ve fazla suyu sıkılmış kurutulmuş domatesleri yaydım.

Daha sonra bu hamuru bir rulo şeklinde sararak yine kurumasın diye üzeri bir havlu ile kapatılmış şekilde yaklaşık 45 dakika daha dinlendirdim. Fırına atmadan önce de üzerine bir fırça ile su ve zeytinyağı karışımını iyice sürdüm.


Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 10 dakika pişirdikten sonra da ısıyı 180 dereceye düşürerek 30 dakika daha pişirdim. Vola:


Buraya kadar okumuş sabırlı okur, işte itiraf: yukarıda tarif diye yazdığım her şey paketin üstünde yazıyor. Yani gördüğün gibi ekmek yapmanın bir numarası yokmuş. Kurutulmuş domates ve zeytin benim fikrimdi ama pek de orijinal bi şey değil.

Ekmek konusunda bir sonraki hedefim kuru meyveli, kuru yemişli bir yılbaşı ekmeği yapmak. Bakalım nasıl olacak.

Sonradan ekleme: dostlar sağolsun ölçüleri yazmadığımı hatırlattı. Hemen ondan da bahsedeyim.
• yarım kg tam buğday un karışımı
• bir paket kuru maya
• iki bardaktan biraz az su (baştan az 1,5 bardak koyun kıvama göre eklersiniz)
• hamuru açarken yapışmasın diye kullanmak üzere bir avuç kadar un

2 yorum:

  1. Ooo simdiden buyuk sefler gibi yemek tariflerini bir sir gibi saklama hevesi sezinliyorum sen de:p yapimi kolay olabilir ama pek bir leziz gorunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öhöömmmm benim de bazı küçük sirlarim olabilir tabe

      Sil