17 Aralık 2014 Çarşamba

Yıllık geleneksel vize serzenişlerim

Yine aylardan aralık, yine bir vize kabusu mevsimi.

Yıllık geleneksel fotoğraf kabusumu elbette ifa ettim. Ama artık durumu kabullendim. Fotojenik değilim diye geçiştiriyorum fakat buradan beyime bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Adam beni herrrrr sabah o suratla görüyor yahu, yine de gık demiyor. Canım benim.

Neyse evrakları tamamladım, tur şirketine yolladım.

Türk vatandaşlarına vizesiz seyahat hakkı tanıyan 100 tane falan ülke vardır herhalde. Mesela Muz Cumhuriyeti'ne elimi kolumu sallayarak girebilirim. Ama sene olacak 2015 ama densiz Evropa ülkeleri haaaalaaaa vize talep ediyor.

İşte Fransa buyurmuş, "her kim ki benden vize isteye, parmak izi alına". Halbuki benim evraklara bir göz atsalar görecekler ki bu hatun kişisinden kaçak falan olmaz, döner dolaşır kürkçü dükkanına gelir. Lakin ne çare ki gidecez parmak izini verecez.

Tur şirketi dedi ki biz sizin adınıza randevu alacağız. Özellikle rica ettim: "randevu zamanını netleştirmeden önce lütfen karşılıklı teyitleşelim". E kendi çapımda möhim bir kişiyim, vaktim değerli.

Bence ben çok mühimim de, aslında işler bu ara yoğun olduğundan iyi bir planlama yapmam gerekiyor. Hele önceden belirlenmiş bir toplantıyla falan denk gelmemesi gerek bu randevunun.

Sanki ben bunu söylememişim gibi, tak bir mail: "şu gün şu saate randevunuzu aldık, bık bık, vık vık"

Hemmmmen mail attım: "olmezzzzzz, bana uygun gün ve saatler şunlar, lütfen bunlardan birine göre ayarlama yapın", el cevap: "yılbaşı için yoğunluk var, sizin tarihiniz şubatta, o zaman randevunuzu yılbaşından sonraya bırakalım mı?"

Bana dese ki "sizin istediğiniz tarihler müsait değil ancak şunlar var uygun, bunlardan birini seçin" elbette seçeceğim ancak resmen beni başından savmaya çalışıyor.

Biiiiiiiiiiir: Kimse beni başından savamaz.

İkiiiiiiiiiii: TDK'nın "randevu" kelimesi için verdiği tanıma bakalım: belli bir saatte, belli bir yerde iki veya daha çok kişi arasında kararlaştırılan buluşma. "Kararlaştırılan" kısmına dikkat çekmek istiyorum. Yani siz bana şu gün şu saat diyince onun adı randevu olmuyor. Ne oluyor peki? Belki emrivaki ki ben emrivakilerden hiç hoşlanmam.

Üüüüüüüç: Şubatta gidiyor olabilirim ama vizeyi şimdi almak istiyorum. Ben öyle "yumurta kapıya dayanıncagillerden" olamam. En başta diyin ki şubat turlarının vize başvurularını ocakta yapıyoruz, haaa derim malzeme bu. Ama bir haftada her şeyi bitiririz diyip sonra yan çizmeyin. Evet gıcık olabilirim ama bu tip amatörlüklerden hiç hoşlanmam.

Döööööört: Arkadaşım ben takıntılı bir insanım. Kafamda sürekli bir yapılacaklar listesi. Akıl sağlığımı korumak için o listeyi boşaltmam gerek. Yoksa balataları yakabilirim kolayca. Zaten listeye sürekli yenileri ekleniyor, benim de bir kapasitem var.

Neyse bakalım göreceğiz tur şirketiyle mücadelemiz nasıl sonuçlanacak. Daha salon kadını çizgimi terk etmedim, henüz tüm kozlarımı oynamadım. Ama işler zorlaşırsa ben de zorlaşabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder