15 Nisan 2015 Çarşamba

Kene macerası

Tam da oryantiring'de hızımı almış parkur tamamlama konusunda aşama kaydetmişken iki hafta zorunlu ara vermek zorunda kaldım. Neden? Keneler. Sanırım sezonun keneleri açılış benimle yaptılar.

İki hafta önce, iki tane kendini bilmez kene bana musallat ol, biri elime biri boynuma yerleş, ben bunu 1 tam gün sonra fark edeyim, bu keneler birrrr gün boyunca benim kanımı emsin, ben panik içinde işyeri doktoruna koşayım, doktor beni korkutsun, devlet hastanesine yollasın, devlet hastanesindekiler beni zerre kadar umursamasın, keneyi çıkartıp beni yollasınlar, iş yeri hekimi beni daha da korkutsun (aynen kendisinden alıntı yapıyorum: "ay bu kene ısırığı da çok kötü, belirtisi yok, tedavisi de yok"), 2 haftalık tahlil süreci, 3 günde bir kan verme, son tahlil sonucunu salı günü almam ve en azından kısa vadede keneden ölmeyeceğimi öğrenmem.

Ooooof, hayatım film şeridi gibi geçti gözümün önünden yeminle.

Benim kendini bilmez keneler toplu iğne başı kadardı. Normalde daha büyük olurmuş bu meretler. Bunlar sezon başı olduğu için semirememiş herhal.

Bu süre zarfında öğrendiklerim:

* Kene vakalarına devlet hastaneleri bakıyormuş. Ama sadece bakıyorlar. Normalde kene örneğini alıp analiz etmeleri, kayıt altına falan almaları gerekiyormuş. Hikaye.

* Her iki doktorun da ilk sorusu kenenin nerede ısırdığı oldu. Bu önemli bir soruymuş, zira henüz İstanbul'da öldürücü kene vakasına rastlanmamış.

* Kene ısırdıktan sonra ateş, halsizlik, kırgınlık, yorgunluk gibi belirtiler görülürse hemmmmmen bir devlet hastanesinin intaniye bölümüne başvurmak gerekirmiş.

* İlk önce 3 günde bir  3 kere, daha sonra da bir hafta sonra olmak üzere toplam 4 kere kan verdim. Özellikle trombosit sayısı önemli, bir düşme olursa alarm, alarm, alarm. Son testte kan değerlerinin yanı sıra karaciğer enzimlerine de bakılıyor. Yani benim doktor öyle istedi.

* Elbette düzenli bir şekilde herrr gün ateşimi ölçtüm. Biraz oyun haline getirmiş olabilirim. Ateşim 36,3 - 36,4 seviyelerinde dolaşıyor. Kesin bilgi.

Benim test sonuçları mikemmel, taşşşşş gibiyim maşallah. Bundan sonraki oryantiring kariyerim ne olacak ben de bilmiyorum. Şu an karar verme aşamasındayım.

3 yorum:

  1. Oncelikle coook ama cok gecmis olsun. Keneler bizden uzak dursun. Spor yapmak maceradan maceraya atilmak falan filan eglenceli olabilir ama bunun icin sagligini tehdit eden seyleri gozardi edemezsin. Yani o karar asamasina etkisi olsun diye yaziyorum. Imza:bilinclitakipci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3-5 çapulcu keneye pabuç bırakmam ben :)

      Sil
    2. 3-5 çapulcu keneye pabuç bırakmam ben :)

      Sil