30 Haziran 2015 Salı

Tatil Hedefi

İnsanın hayatta bir hedefinin olması çok önemli. Yaşama anlam katıyor.

Ben de kendime bir hedef belirledim. Aslında benim her zaman bir şey için hedefim vardır. Hadi buna "hayatımın tatil hedefi" diyeyim: Bütün Yunan adalarını ziyaret etmek.

Neden mistik, egzotik, tropik adalar değil de Yunan adaları? Çünkü bende vizyon bu kadar, küçük düşünüyorum. Olsun, ben böyle iyiyim.

Bütün Yunan adalarında güneşin batışına şahit olmak istiyorum, bütün Yunan adaları kıyılarında ikamet eden bütün balıklarla tanışmak istiyorum. Bütün Yunan adalarında denize nazır deniz mahsulleriyle donatılmış sofralarda kadeh kaldırmak istiyorum.

Bu yaz da tatil planımızın bir haftasını bu amaca ayırdık. Büyük ihtimal Sakız. İnşallah.

Ancaaaak Yunanistan'ın malum kriz haberlerinin çıkmasından beridir aldı beni bir düşünce: Avrupa Birliği'nden çıkarlarsa mevcut Schengen vizelerinin durumu ne olacak, yeni vize verecekler mi?

Evet, bu kadar sığ bir insanım: koskoca bir ülke iflas edecek, benim derdim vizem ne olacak. Olsun, dedim ya ben böyle iyiyim.

Benim halihazırda geçerli biz Schengen vizem var, beyimin yok. Kendi kendimi telkin ediyorum: "Avrupa Birliği'ne nasıl bir çırpıda girilmiyorsa hemen de çıkılamaz, bu işin prosedürleri olmalı. Bizim tatil zamanına kadar hala üyelikleri devam eder, etmese bile mevcut vizeler geçerliliğini korur."

Zaten benim meşhur arkadaşım F de her zamanki gerçekçiliği ile içime su serpti: "Ekonomik krize girmiş bir ülke turist mi çevirecek kapıdan, sen kafanı yorma bu konulara." Haklı kendisi. Yine.

Lakin yaklaşık nisan ayından beri beyimin başının etini yiyorum, vize başvurusunu yapsın diye. Erkenmiş. Ne olacak ki erken olsa, sen al vizeyi koy kenara dursun. Sanki kendi kendini imha edecek. Nitekim hala başvurusunu yapmadı kendisi ve bu sabah bana söylediğine göre Yunanistan vize başvurularını değerlendirmeyi durdurmuş. Yaklaşık 15 gündür sistemlerinin bozuk olduğunu söyleyip başvuruları geri çeviriyorlarmış. Aynı durumdaki bir arkadaşından öğrenmiş.

Kendisine de söyledim, eğer ihmalkarlığın yüzünden vizede problem çıkarsa, ben giderim, sen de bana limandan el sallarsın diye.

Umarım Yunan hükümetinin kaprisleri benim "hayatımın tatil hedefine" mal olmaz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder