22 Temmuz 2015 Çarşamba

Uçuş hakları

İddia ediyorum ki en güvenilmez ulaşım aracı uçak. Elbette ki özel jetle yapılan seyahatleri tenzih ederim. Tarifeli seferlerden bahsediyorum.

Görünürde bir tarife var lakin kimin umrunda? Belli bir tarihte belli bir saate biletini alıyorsun ancak o gün o saatte uçup uçamayacağını havayolu şirketi bile bilmiyor ki sen buna güvenip plan yapasın.

Evet, bayramda ulaşım sefaletini çeken 5.893.421 kişiden ikisi de bizdik.

Giderken 1 saat, dönüşte 1,5 saat olmak üzere 2,5 saat rötarımızı aldık. Gidiş - dönüş toplam uçuş süresi ise 90 dakika.

Buradan havayolu şirketlerine DE seslenmek istiyorum (hala seslenmediğim bir kesim kaldıysa haber etsin, herkese laflarım hazır bu aralar): 1,5 saat rötardan sonra pilotun "özür dileriz, anlayışınız için teşekkür ederiz" lafları hiç bir şey ifade etmiyor. Sandviçlerinizi "bu uçuşa özel yarı fiyata" satmanız da yeterli değil.

Böyle bir özrü kabul etmiyorum. Daha ciddi bir şeyler yapmanızı istiyorum: harakiri yapabilirsiniz mesela.

Harakiri ağır geldiyse o sandviçleri ikram edin. Yanında da şöyle bir - iki kadeh bir şeyler ikram edin ki ayaklanan sinirlerimiz yatışsın bir nebze. Mümkünse kırmızı şarap olsun. Roze de olur.

Hadi bunu da yapmıyorsunuz madem, gece 1' de havalanan uçağın içinde hostesler hala bir şeyler satmaya çalışmasın, patırtı yapmasın, ışıkları kapatın da azıcık uyuyalım!

Bu arada uçak yolcuları olarak haklarımızı biliyor muyuz? 2012 başından beri geçerli olan kurallara göre: tüm iç hatlarda ve 500 km'den kısa dış hatlarda 2 saat; 1.500 - 3.500 km arası dış hatlarda 3 saat; daha uzun uçuşlarda 4 saat ya da fazla rötarlarda havayolu şirketi içecek, yiyecek, telefon, e-posta ve uçuş tarihi değişiyorsa konaklama hizmeti sunmak zorunda. 

O yüzden uçuş gecikmeye başladığı anda kronometreyi çalıştırmaya başlarım. Maksat kıllık olsun. Lakin havayolu şirketleri de hin oğlu hin tabi, bugüne kadar süreyi aşana denk gelmedim.

Olsun, ben haklarımı bileyim de, belki bir gün lazım olur. Umarım kullanmak zorunda kalmam lakin şartlar olgunlaşırsa söke söke hakkımı alırım.

Yolcular olarak, haklarımız rötar durumlarıyla sınırlı değil, daha fazlasını bilmek isterseniz şuraya tıklayıverin.

Teşekkürler, dağılabilirsiniz.

gece istanbul semaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder