4 Kasım 2015 Çarşamba

Amsterdam'da Nerede Kalınır

Amsterdam çok güzel şehir. Hele bu mevsimde. Şu aşağıdaki fotoğraflara bak bak doyulur mu. Bu şehirden bu kadar ressam çıkmış olmasına şaşmamalı. Eğer çıkmasaydı problem olurdu.


Eğer Amsterdam'a gitmek için yeteri kadar motive olup biletlerinizi de aldıysanız nerede kalacağınız konusunda yardımcı olmaya çalışayım.

Şehir çok büyük değil, ulaşım da çok rahat ama yine de otelin yeri önemli. Ben Dam Meydanı'nın arkasında, Anne Frank evine yakın Nadia Hotel'de kaldım. Otel temizdi ve konum olarak memnun kaldım, ayrıca fiyatı da gayet uygundu. Ancak oldukça eski, odaları küçük ve asansörsüz bir otel.

Asansörsüz demiş miydim? Merdiven çıkmaktan erinmem ama bu otelin bacak kıran merdivenlerinden sonra asansörün ne büyük nimet olduğunu bir daha anladım. Bacaklarım kırılmadı, ancak otelin girişindeki dar ve dik merdivenler "sen bugüne kadar merdiven görmemişsin cicim" diyor adeta.

Ama odada sizi böyle şirinliklerle karşılıyorlar:


Bir de otel ünlü Westerkerk Kilisesi'nin tam karşısında. Belki bu otelde rezervasyon yapmadan önce kilisede her 15 dakikada bir çan çaldığını bilmek istersiniz. Tam saatlerde güçlü gong'lar, çeyreklerde melodik vuruşlar. Benden uyarması.

Ayrıca otel çalışanlarının hepsi de çok kibar ve ilgiliydi. Ufak jestleri de eksik etmediler, mesela çıkışımda havaalanı transferimi ücretsiz sağladılar.

Fakaaaat gelelim altın değerinde tavsiyeye. Eğer Amsterdam'a bir kez daha gidersem Leidsplein bölgesine yakın bir yerde kalırım. Burası daha hareketli, canlı ve biraz daha merkezi. Yani benim hazırladığım ve sizinle de paylaşacağım gezi programına göre daha merkezi. Siz başka yerleri gezmek isterseniz bilemem.

Otele yerleştiyseniz şehri keşfetmeye hazır mısınız? Mükemmel 3 günlük gezi programımız yarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder