26 Eylül 2016 Pazartesi

Samos Plajları 2. Bölüm

Livadaki, Tsamadou, Lemonakia ve Kokkari' den sonra Samos plajlarını keşfetmeye devam ediyoruz:

Potokaki Beach:
Pythagorion'un hemen çıkışında, havaalanının yanı başında uzun bir plaj Potokaki. Bence bir esprisi yok, zaten beyimle ben uzuuun plajlar yerine küçük koyları tercih ediyoruz. Buna rağmen bu plaja niye gittik? Beyimin uçak sevdası yüzünden. Alana inen, kalkan uçakların fotosunu çekecekmiş.

Bu uzun plajın üstünde yan yana sıralanmış tesisler var. Ya da hiç bir tesise girmeden havlunuzu serip oturabilirsiniz. Biz bir şeyler de içelim diye ahşap dekorasyonu olan bir tanesine girdik, şezlonglar ücretsizdi ama sanırım bütün Samos'ta wifi olmayan tek plajı bulmayı başarmışız.

Zaten foto da çekmemişim. Wifi yok diye küsüp protesto etmiş olabilirim.

Posidonio Beach:
Adanın doğusunda, Dilek Yarımadası' nın karşısında sessiz, sakin, küçük bir balıkçı köyü Posidonio ve onun küçük plajı.

Plaj dediğime bakmayın, küçük bir koy. Denize uzanan ağaçların dalları doğal şemsiye görevi görüyor. Herkesin kullanımına açık şezlonglar var. Plajın hemen yanındaki restoranın çalışanlarına şezlonglar ücretli mi, sahipli mi diye sorduk. Herkesin kullanımına açık ve ücretsiz olduğunu söylediler. Biz de çektik ikisini, yattık hemen. Kimse de gelip ne bir şey dedi, ne para istedi ne de sipariş sordu.

Limnionas Beach:
Atladık küleyhanımıza adanın ennn güneybatısına uzuuuuun bir yolculuktan sonra vardık Kampos bölgesine. Orayı da geçtik, geldik Limnionas'a.

Burası da sessiz, fazla kalabalık olmayan bir plajdı. Yolu uzak ve yorucu olduğu için illa da gidin demeyeceğim. Bir de şezlonga para verdiğimiz bir plaj olması da tavsiye skorumu düşürmüş olabilir.

Mykali Beach:
Psili Ammos'u ararken burayı bulduk. Denizi çok güzeldi, plaj sessiz sakindi. Oturur oturmaz şezlong ücreti tahsil etmeye gelen ablaya gıcık olduk, kalktık buradan.

Psili Ammos'u gördükten sonra ufak bir pişmanlık duymadık değil ama gurulu tatilcileriz biz!

Psili Ammos:
Adanın kuzeydoğusunda, Kuşadası'nın tam karşısına denk düşen bu plaja eğer çocukla gitmiyorsanız gitmeyin. Bu kadar kesin bilgi. O kadar beğenmemişim ki fotoğraf bile çekmemişim.

Bir kere çok kalabalık. Arabayı güç bela park ettik. İlk defa bir plajda ücretli otoparka denk geldik. İstanbul'da fırt fırt otopark ücreti vermeye ne kadar alışık olsak da, bir Yunan adasında otopark ücreti vermek gururumuza dokundu, ödemedik. Otoparktan sonra plajda da oturacak yeri zor bulduk. Ayrıca şezlonglar da ücrete tabiydi.

Son tahlilde bir sürü güzel koylar dururken bu plaja gitmemek büyük kayıp olmaz.

Kerveli Beach:
İşte Samos'taki favori plajım! Kesin bir gitmezseniz küserim kategorisi.

Denizin içine uzanan ağaçları, canlı su altı dünyası, sakinliği falan hep güzeldi de asıl güzel olan deniz suyu sıcaklığıydı. Samos'taki ennnn sıcak deniz buradaydı. Mis, mis!

200 metre uzunluğunda var yok boyu, 2-3 metrecik eniyle küçücük bir koy. Koyda kiralık şezlonglar var, ya da dilerseniz bizim gibi havluları yere serip yayılabilirsiniz.

Adanın doğusunda, Vathy'e de Pythagorion'a da yakın bu plaja muhakkak gidin derim.

Gagkou Beach:
Vathy'nin içinde, limana yakın bu plaja son günümüzü değerlendirmek için gittik. Burası da ücretli şezlong kategorisinde bir plajdı. Ama burada ücrete bir de havlu dahildi.

Deniz suyu sıcaklığı da fena değildi. Yine de beğenmedim demeyeyim ama ısınamadım bu plaja. Elbette denizine girdim, frapesini içtim ama beni böyle bir sarmadı burası. Belki de dönüş günü olduğu için diyeceğim ama o da değil. Havası falan sanki Bodrum, Çeşme'nin beach club'ları gibiydi diyeyim, anlarsınız siz.

İşte adanın doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine teftiş ettiğimiz plajları bunlardı. Daha göremediğimiz bir sürü koy vardı ama vaktimiz bu kadarına yetti.