20 Mayıs 2015 Çarşamba

Eeeeey ruh...

Blog'uma okuyucu getiren arama sonuçlarını yazmıştım dün. Aranmak, bulunmak güzel şey.

Tabii istiyorum ki, rastlantısal bir şekilde de olsa blog'uma düşenler gitmesin, kalsın, sürekli okuyucu olsun, her yazımı okusun.Ya da bir mucize olsun, sanal ortamda ne aranırsa aransın, cevap dannn diye benim çok parlak fikirlerim çıksın.

Takip ettiğim bloglardan birinde okumuştum, bir blog yazarı bir sabah sayfasını kontrol ediyor, o da ne! Bir gecede 10.000 (yazıyla ON BİN) tık almış. Her blogcunun rüyası!

Meğer bir gece önce yayınlanan bir yarışma programında "gece kokan çiçek" sorulmuş. Tv başında izleyenler cevap için hep beraber internete sarılınca ve arama sonucu da ilk sırada onun blog'una yönlendirince böyle bir rekoru görmek nasip olmuş. Bir rating ölçüm aracı olarak sosyal medya. Detayları buradan okuyabilirsiniz.

Bu yazıyı okuduğumdan beri, çeşitli bilgi yarışmalarına blog'umda yer alan konularla ilgili soru göndermeyi düşündüğümü itiraf ediyorum. Hem de iyi bir reklam malzemesi olurdu: "Gel vatandaaaaş, 500.000 TL kazandıran soruların cevapları bu blog'da"

Çok daha mütevazi bir ölçekte de olsa, benim de bir gece öncenin sayfa görüntülenme sayısıyla gözlerimin yerinden uğradığı iki tane anım var ama.

Şimdi yazacaklarım itiraf etmek için havalı bir şey diil, itiraf etmek benim için hiç kolay da değil ama samimi olacağım: benim blogumun görüntülenme sayısı yazı yayınlama günlerime bağlı olarak 20-50 arasında değişir. Eğer yazımı okuyanlardan biri çok beğenip de feysbuk' da falan paylaşırsa 60-70'i bulur. O kadar. Butik çalışıyorum hala.

Ancaaaak farklı zamanlarda olmak üzere iki kere 300'ü gördüm. 300! Benim için bir mucize. Hemen istatistikleri kontrol ettim, spesifik bir arama anahtar kelimesi yoktu. Tahminim, bir kişi tesadüfen buraya düştü, bir yazıyı okudu, çok beğendi, bir tane daha, bir tane daha derken neredeyse tüm yazılarımı okudu.

Ben buna ancak sevinirim ve de böyle okuyucuların artmasını dilerim. Fakaaaaat, aşk olsun sana gizemli okuyucu, insan o kadar yazıyı okur da bir tanesine olsun iki satır olsun yorum yazmaz, bir geri bildirim yapmaz mı?

O yüzden diyorum ya, "eeeeey ruh, geldiysen iki satır yorum yaz"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder