23 Kasım 2015 Pazartesi

Amsterdam Köyleri 1. Bölüm

Aldığım duyumlara göre Amsterdam yazılarımdan sıkılanlar olmuş. Malzeme bu, yapacak bir şey yok. Okuyunuz, okutunuz...

Amsterdam gezi programı mda bahsettiğim gibi 1,5 günümü çevre gezilerine ayırdım ve taktım çantamı sırtıma düştüm Broek in Waterland, Monnickendam, Marken, Volendam, Zaanse Schans yollarına.

Zaanse Scahns'a gitmek için Central Station'ın arka kısmından kalkan Connexxion otobüslerine bindim. Girin Central Station'a, giriş kapısını arkanıza alıp dümdüz yürüyün. Gördüğünüz turnikeler sizi şaşırtmasın, yürümeye devam ederek turnikelerden geçin. Yolun sonuna geldiğinizde gördüğünüz merdivenlerden yukarı çıkın, tabelaları takip ederek 391 no'lu Connexxion otobüsünün platformunu bulun. Otobüsler 15 dakikada bir hareket ediyor. Bileti otobüs şoföründen alıyorsunuz. Bileti iyi saklayın, dönüş için de tüm gün geçerli bu bileti kullanacaksınız. Bilet fiyatı 10 euro.

Zaanse Schans Hollanda' yla ilgili her şeyin bir araya getirildiği bir açık hava müzesi. Belki her şey değildir ama bir çok şey var: Değirmenler, peynir yapımı, köprüler, evler, clog atölyesi, Albert Hein, krepler, stroopwaffle, bira ilk aklıma gelenler. Sanki bir tablonun içine girmiş de geziyor gibi hissetmeniz çok muhtemel.

Belki şu köşede bir değirmen vardır:


Her gördüğüm şeye burnumu sokmazsam ölebilirim sanırım. Clog'ları da denemeden duramadım, hem de ille de pembe olsun dedim:



Diğer köyler içinse yine Central Station'ın içinden arkaya kadar yürüyoruz ama bu sefer yukarı çıkmadan önce biletimizi almamız gerekiyor.

Bir çok otobüs ve tren hattının biletlerinin satıldığı bir bilet ofisi var. Girişteki görevliye EBS gişesini sorun. Bilet fiyatı 10 euro ve aldığınız gün aşağıda resmini gördüğünüz tüm rotalardaki otobüslerde sınırsız kullanabiliyorsunuz.

EBS otobüsleri de üst kattan kalkıyor, yukarı çıkınca nereye gitmek istiyorsanız o otobüsün platformunu tabelalardan bulabilirsiniz.


Otobüsler oldukça sık, saat tutmadım ama hiç bir otobüsü 15 dakikadan uzun beklememişimdir sanırım. Koltukları falan gayet konforlu, wi-fi'li.

Ben de kendi rotamı belirleyip tüm günü köy köy gezerek geçirdim. Onu da yarın anlatırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder