2 Mart 2015 Pazartesi

Kapak Kızı

Daha önceden sosyal medyayı ne kadar sevdiğimi yazmıştım. Sizi bilmem ama valla benim bilgim, görgüm, kültürüm artıyor, ufkum açılıyor sosyal medya sayesinde.

Bir sürrrrüüü yeni şeyler öğreniyorum: gündemi zaten sosyal medyadan takip ediyoruz da bunun dışında yemek tarifinden tut tatil programına, film eleştirilerinden restoran önerilerine sosyal medyada yok yok. Benim çok özendiğim farkındalık yaratan anneler bile var!

Sosyal medyanın bana faydalarından biri de önümde yeni dünyalar açan yeni kitaplar, yeni yazarlarla tanışmak. İşte bunlardan biri de Ayfer Tunç. Çok severek takip ettiğim bir kaç blog yazarının önermesi üzerine almıştım iki kitabını, birini bitirdim birine devam ediyorum. Şu anda kesinlikle söyleyebileceğim bir şey var ki sevgili Ayfer Tunç ile ilişkimiz iki kitapla sınırlı kalmayacak.

Bitirdiğim kitap Kapak Kızı:

Karlı bir tren yolculuğunda yolları kesişen 3 kişinin, Bünyamin, Ersin ve Selda'nın "Ayın Kızı Şebnem" nedeniyle yaşadıkları iç hesaplaşmalarına, kendileriyle yüzleşmelerine tanık oluyoruz. Yollarının Şebnem'le nasıl kesiştiğini okuyoruz. Şebnem'in öyküsü değil bu kitap, ama Şebnem'in, farkında olarak ya da olmadan, karakterlerimizin hayatlarına değdiği anda nasıl bir yıkıma neden olduğunu görüyoruz.

Bütün kitap bir trende geçmesine rağmen öykü asla tıkanmıyor, sıkmıyor. Ayfer Tunç'un akıcı dili sayesinde su gibi akıp gidiyor, geçmişe doğru dallanıp budaklanıyor.

Ersin ve Selda'nın "büyükşehir insanı bunalımları" nın yanında Bünyamin'in sıkıntıları daha sahici gelse de kitapta beni en fazla etkileyen cümlelerden biri de Ersin'in ağzından çıkıyordu: "Tembel işte, hayatını değiştirmeyi düşünmeyen, giderek daha az şeye razı olan, hiçbir şeye itiraz etmeyen biri... İşten eve, evden işe yani. Bir gün kendime niye yaşadım ki buna yılı diye sormaktan korkuyorum."

Şu anda ise elimde Şebnem'in hikayesinin olduğu Yeşil Peri Gecesi var. Bitirince onu da yazacağım ama şimdiden şunu söyleyebilirim ki, dili, kurgusu, anlatımı çok daha sürükleyici bir kitap Yeşil Peri Gecesi.

Hepinize amacı olan bir hayat dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder