10 Eylül 2014 Çarşamba

Midilli Adası vol 3

Midilli'ye nasıl gittiğimizi ve nereleri gezdiğimizi yazdım.

Gurme olsam yemek tavsiyeleri verirdim, kültür elçisi olsam antik, tarihi bir şeylerden bahsederdim, folklor araştırmacısı olsam Yunan kültürünü anlatırdım, amaaaaa bende bunların hiç biri yok, ya da hepsi var. Yani kafama göre takılacam. Kısaca izlenimlerim:

* Yıllarca "aman Yunanistan'a gidersen Türk olduğunu söyleme, pek hoşlanmıyorlar" laflarını duydum. Ana karada durum nedir bilmiyorum lakin gittiğim dördüncü Yunan adasında da hiç böyle bir duruma rastlamadım.

* Son bir kaç senedir vize konusunda yürütülen iş birliğinin de etkisiyle olsa gerek, Türk turist sayısı oldukça fazlaydı. Ada halkı da bu duruma uyum sağlamış: dükkanlarda Türkçe tabelalar, restoranlarda Türkçe'ye çevrilmiş menüler, Türkçe bilen çalışanlar vardı. Aşağıda bir Türkçe menü örneği, amatör ruhu takdir etmemek mümkün değil. Hele resme sığmayan bir içecek kısmı vardı: bildiğimiz kolayı Türkçe'ye çevirmişler, Koka kola

kuru kocaman fasulye barbunya, çeşitli sebze yemeği de türlü oluyor
* Gittiğimiz tüm plajlarda bol miktarda şezlong, şemsiye mevcut ve de ücretsiz. İnanmazsınız duşlar ve soyunma kabinleri bile ücretsiz. (duş için bakınız ve bakınız; soyunma kabini için ise bakınız) Ayrıca hiç birinde plastik şezlong, masa, sandalye görmedik. Tüm bunları görüp aklıma bizim Ege sahilleri gelince içim yandı.

* Bence yemeklerimizde, mezelerimizde, salatalarımızda daha çok peynir kullanmalıyız.

* Uzonun başkentine gittik, lakin benim uzoyla pek aram yok, yorum yapamayacağım. Ama biralar konusunda ahkam kesebilirim Bir Mythos var bir de Alfa var. Mythos daha güzel, en güzel, bir numara.

mythos vs uzo
* Seyyah olma hevesiyle çıktım yola, lakin yanlış zamanı seçmişim. Yüksek sezonda gidiyorsanız lojistik ve konaklama organizasyonunu yapınız, dost tavsiyesi. Yoksa bizim gibi güneş altında araba bulacam, otel arayacam diye dolanıp durursunuz. Başınıza güneş geçer, terlikleriniz ayağınızı yara yapar, açlıktan tansiyonunuz düşer. Bana oldu. Amaaaa bende seyyah mayası varmış ki gıkımı çıkartmadım.

* #yinegidecekben


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder