16 Şubat 2016 Salı

Hayaller gerçek mi oluyor yoksa

Müjde a dostlar müjde!

Tam 2,5 yıl önce yazmıştım, hyperloop diye bir şey icat oluyormuş diye. Nasıl sevinmiştim, sonunda ışınlanma gerçek mi olacaktı? Yaşasındı!

Lakin bir yandan da atarlanmıştım, proje ticari uzay yolculuğunun arkasına atılmış diye. Kusura bakmayın ama akşamları işten evime varmak için harcadığım süreyi düşündüğümde uzaya gitmek için hiç bir istek duymuyorum. Zaten birazcık istek vardıysa da Holivut onu yedi bitirdi.

Ayrıca da hep söylerim benim vizyonum buradan Yunan Adaları'na kadar. Uzayla falan pek işim olmaz.

Neyse benim vizyonumu, Holivut'un beceriksizliğini falan bir yana bırakalım loop şeysine dönelim. Son zamanlarda okuduğum haberlere göre proje hızlanmış. Tasarımı için yarışma bile düzenlenmiş, MIT ekibi kazanmış. Galiba proje 10 yıl içinde hayata geçecekmiş.

Bu 10 yıl içinde malum İstanbul trafiğinde heba olup gitmez, ruhumu bir yerlerde teslim etmezsem ışınlanmayı olmasa da şu loop şeysini görebilirim belki. İnşallah.

Buradan dünyanın tüm bilim insanlarına, özellikle de Eugene Goostman'ın ebeveynlerine sesleniyorum: bırakın boş işleri şu loop işine odaklanın, insanlığa gerçek bir faydanız olsun. 10 yıl çok uzun!

Bir de buna Türkçe bir isim bulmak lazım. Eğer bu işi otobüse "çok oturaklı götürgeç"i uygun gören TDK'ya bırakırsak neyle karşılaşacağımızı hiç bilemiyorum. Ay düşünsenize birine "çok oturaklı götürgeç durağı nerede?" diye sorduğunuzu. İşin ucu "sen bana küfür mü ettin yoksa" diye dayağa kadar gider.

İyisi mi ben şimdiden isim düşünmeye başlayayım. Bir TDK kadar olmasa da ben de kelime uydurma konusunda kendi çapımda iddialıyım. Teknolojik şeyler icat edemesem de bakarsınız insanlığa böyle bir katkım olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder